Snipp, snapp, snut ..

Kul med alla hyllningar. Nu ska jag försöka ge mig in på att summera helgen som varit. En sjukt kul resa är snart slut, bilresan kvar bara, inget man hoppar jämfota och jublar över att ha kvar, men vafan, det hade ju kunnat vara värre.

* Imponerande att Uppland tar sig till final i båda klasserna, Sveriges bästa distrikt är inte illa. Guld och silver är stort för ett distrikt som aldrig vunnit och inte ens gått till final särskilt ofta.

* Skandal att allstarlaget inte innehöll Johan Olsson, den kanske mest självskrivna av alla i hela turneringen fick ingen plats. Sen så kan jag inte förstå att Kim Ganevik inte kom med!

* Hotellet var 5 plus och där finns det inte något att klaga på. Kanske att vi hade en säng på 3 killar, men smällar man får ta när man smyger sig in.

* Sparf, Torstensson och framförallt Emma Hammarsten spelade in sig i mitt hjärta. Det var ju till och med kul att kolla på daminnebandy.

* Bland killarna så är det Kalle Lundvall, Johan Olsson och Nicko Lehtonen som blivit mina favoriter.

* Benny the Cop (Benjamin Thorängen) ska ha cred. Utan hans hattrick mot Hälsingland så hade det blivit uttåg redan i gruppen och hela sm hade varit ett stort misslyckande.

* Linköpingsborna är sjukt otrevliga, dom ska verkligen inte hyllas. Servicen var ju åt skogen.

* Några som däremot ska hyllas är Stångebro gatuköks tunnbrödrullar, jag är kär.

* Jag är fortfarande sjukt nyfiken på vad det var Kaj Söder ritade under matcherna, någon som vet?

* Upplands killar missade öppet mål med 50 sek kvar och ställningen 4-3, ett mål där hade ju varit på sin plats.

* Över 5000 sidvisningar idag var också imponerande, bra krigat ute i stugorna!

* Stens sängplatsval första natten ska också få sig en hyllning. Stort av honom.

* Gemensamma allstarteam för Uppland ser ut såhär enligt mig:
Gräll
Olsson - Widh
Lundvall - Sparf - Hammarsten

* Micke Jansson skulle bli straffskytt i laget, maken till nerver har jag inte sett. Filmerna på straffarna kommer upp ikväll!

* Olle skulle få fortsätta vara mattant för båda lagen, han sköter sig bra.

Äsch, nu slutar jag skriva, ni orkar nog inte läsaq längre ändå.

Förresten så heter jag inte Per-Emil eller Cool P eller nåt sånt, så ni vet.

Tack för det här tjejer och killar i Uppland och ni som kommenterat detta!

/Kristian Adolfsson

Kommentarer
Postat av: Widh den lilla

haha tack så mycket:)

och nej han ritade inget speciellt alls utan han skrev bara grejer som han skulle ta upp i paus sen, eftersom han har lätt för att glömma ,så de var inget kul

2009-01-05 @ 21:57:21
Postat av: Cool P

Nu blev jag ruggigt besviken, trodde han stog och filade på en Mona Lisa eller liknande. Grattis till guldet!

2009-01-06 @ 03:26:12
Postat av: Emma

Vad är det jag hör, dålig service? :O ;) jag jobbade ju i en kiosk där. Men förövrigt, Linköpingsbor har ingen charm i kroppen.

Och, Stångebro Gatukök är en legend här i stan! ;)

/ Emma.

2009-01-06 @ 11:43:07
URL: http://daaging.blogg.se/
Postat av: johan olsson

hahahaha !

2009-01-06 @ 18:44:10
Postat av: Anonym

KIM GANEVIK ÄR KUNG!

2009-01-19 @ 20:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0